آستان مطهر امامزاده سیدعبدالله

آقاسیاهپوش سنگر
مشخصات بلاگ
آستان مطهر امامزاده سیدعبدالله

ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در قالبهای عبادی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-و ....

پیام های کوتاه
برنامه های مسجد
فعالیت ها
نویسندگان
دوشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۷، ۰۴:۱۱ ب.ظ

قرعه کشی

قرعه کشی


ملانصرالدین از کدخداى ده ﻳﮏ ﺍﻻﻍ به قیمت ۱۵درهم خرید و قرار شد کدخدا الاغ را فردا به او تحویل دهد. ﺍﻣﺎ ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ کدخدا ﺳﺮﺍﻍ ملانصرالدین ﺁﻣﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ : "ﻣﺘﺄﺳﻔﻢ ملا, ﺧﺒﺮ ﺑﺪﻱ ﺑﺮﺍﺕ ﺩﺍﺭﻡ. ﺍﻻﻏﻪ ﻣﺮﺩ!": ملانصرالدین ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ : "ﺍﻳﺮﺍﺩﻱ ﻧﺪﺍﺭﻩ . ﻫﻤﻮﻥ ﭘﻮﻟﻢ ﺭﻭ ﭘﺲ ﺑﺪﻩ." کدخدا ﮔﻔﺖ : «ﻧﻤﻲﺷﻪ !ﺁﺧﻪ ﻫﻤﻪ ﭘﻮﻝ ﺭﻭ ﺧﺮﺝ ﮐﺮﺩﻡ» ملا ﮔﻔﺖ: «ﺑﺎﺷﻪ. ﭘﺲ ﻫﻤﻮﻥ ﺍﻻﻍ ﻣﺮﺩﻩ ﺭﻭ ﺑﻬﻢ ﺑﺪﻩ.» کدخدا ﮔﻔﺖ: «ﻣﻲﺧﻮﺍﻱ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﭼﻲ ﮐﺎﺭ ﮐﻨﻲ؟» ملا ﮔﻔﺖ: «ﻣﻲﺧﻮﺍﻡ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﻗﺮﻋﻪﮐﺸﻲ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﮐﻨﻢ.» کدخدا ﮔﻔﺖ: «مگر میشه ﻳﻪ ﺍﻻﻍ ﻣﺮﺩﻩ ﺭﻭ ﺑﻪ ﻗﺮﻋﻪﮐﺸﻲ ﮔﺬﺍﺷﺖ!» ملا  ﮔﻔﺖ: « ﻣﻌﻠﻮﻣﻪ ﮐﻪ ﻣیشه. ﺣالا ﺑﺒﻴﻦ. ﻓﻘﻂ ﺑﻪ ﮐﺴﻲ ﻧﻤﻲﮔﻢ ﮐﻪ الاﻍ ﻣﺮﺩﻩ.» ﻳﮏ ﻣﺎﻩ ﺑﻌد کدخدا ملانصرالدین رو ﺩﻳﺪ ﻭ ﭘﺮﺳﻴﺪ: "ﺍﺯ ﺍﻭﻥ ﺍﻻﻍ ﻣﺮﺩﻩ ﭼﻪ ﺧﺒﺮ؟" ملا ﮔﻔﺖ : "به ﻗﺮﻋﻪﮐﺸﻲ ﮔﺬﺍﺷﺘﻤش و اعلام کردم فقط با پرداخت  2درهم در قرعه کشی شرکت کنید و به قید قرعه صاحب یک الاغ شوید . به پانصد نفر بلیت ۲درهمی فروختم و ۹۹۸ درهم سود کردم." کدخدا ﭘﺮﺳﻴﺪ: «ﻫﻴﭻ ﮐﺲ ﻫﻢ ﺷﮑﺎﻳﺘﻲ ﻧﮑﺮﺩ؟»
ملا ﮔﻔﺖ: «ﻓﻘﻂ ﻫﻤﻮﻧﻲ ﮐﻪ ﺍﻻﻍ ﺭﻭ ﺑﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ.  من هم ۲درهمش ﺭﻭ ﭘﺲ ﺩﺍﺩﻡ . و این شد که lمسابقه های پیامکی مد شد و روشی شد برای .......

راستی وجه شرعی اش ..... !! بماند !!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۷
محمد رضا فکرجوان

نظرات  (۲)

شخصی رفت بازار احشام ویک اسب خریدبه قیمت صد تومن درراه برگشت کسی بهش گفت این اسب تو شل هست وتورا گول زدند خریدار گفت نه در پای این اسب یه میخی فرو رفته ووقتی من اون میخ رو در اورم دیگه شل نیس وسالم راه میرود ان شخص پیش فروشنده رفت وگفت که این اسبی که فروختی شل نبود ومیخ در پایش  بود  فروشنده گفت که نه این اسب من شل بود من اون میخ رو زدم که خریدار رو فریب بدم 

خلاصه دوباره ان شخص امد پیش خریدار وگفت که بیچاره این اسب واقعا شل هست واون میخ رو برای گول زدن خریدار اونجا زده بودن خریدار هم گفت اشکال ندارد در هر حالت صد تومن من هم تقلبی بود😊😏 

شخصی رفت بازار احشام ویک اسب خریدبه قیمت صد تومن درراه برگشت کسی بهش گفت این اسب تو شل هست وتورا گول زدند خریدار گفت نه در پای این اسب یه میخی فرو رفته ووقتی من اون میخ رو در اورم دیگه شل نیس وسالم راه میرود ان شخص پیش فروشنده رفت وگفت که این اسبی که فروختی شل نبود ومیخ در پایش  بود  فروشنده گفت که نه این اسب من شل بود من اون میخ رو زدم که خریدار رو فریب بدم 

خلاصه دوباره ان شخص امد پیش خریدار وگفت که بیچاره این اسب واقعا شل هست واون میخ رو برای گول زدن خریدار اونجا زده بودن خریدار هم گفت اشکال ندارد در هر حالت صد تومن من هم تقلبی بود😊😏 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی