آستان مطهر امامزاده سیدعبدالله

آقاسیاهپوش سنگر
مشخصات بلاگ
آستان مطهر امامزاده سیدعبدالله

ترویج فرهنگ و معارف قرآنی در قالبهای عبادی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-و ....

پیام های کوتاه
برنامه های مسجد
فعالیت ها
نویسندگان
يكشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۷:۴۵ ب.ظ

تقی زاده که بود و چه نظری داشت؟

تقی زاده که بود و چه نظری داشت؟


تقی زاده که بود و چه نظری داشت؟ اینکه حضرت امام خامنه ای در سخنان خود به او اشاره داشتند!!

سید حسن تقی زاده (۱۲۵۷ - ۱۳۴۸)، از جمله رجال مشروطه خواه بود که فراز و فرودهای زیادی در زندگی شخصی و سیاسی او وجود دارد. او از جمله شخصیت‌هایی بود که شدیدا شیفته غرب بود و می گفت که باید از ناخن پا تا موی سر غربی شد. تمام تلاش خود را انجام داد تا خود را مثل غربگرا ها جلوه دهد.

رهبرانقلاب درباره‌ی او اینگونه گفته‌اند:

[در جریان روشنفکری] آمدند گفتند ما اگر بخواهیم آدم بشویم، اگر ایرانى بخواهد کسى بشود و به جائى برسد باید لباس ایرانى‌گرى و اسلامى‌گرى را از تنش بکند و برود تو پوست اروپائیها و فرنگیها. این جمله‌اى که از تقى‌زاده معروف است که گفته بود ایرانى باید جسما و روحا و ظاهرا و باطنا فرنگى‌مأب بشود، این مخصوص تقى‌زاده نبود، این طرز فکر همه‌شان بود، حتى آن کسانى که روى متون فارسى کار مى‌کردند، با یک بى‌ایمانى، با یک بى‌اعتنائى نسبت به خود این کتابها برخورد مى‌کردند که واقعا گریه‌آور است. ۵۹/۲/۲۷

=_=_=_=_=_=_
پس همانطور که حضرت آقا فرمودند  متوجه تقی زاده های این عصر باشیم:

چرا عده ای فرهنگ و اقتصاد و اجتماع و... که در ایران سابقه طولانی و اسلامی دارند تلاش می کنند تا الگوهای غربی را جایگزین الگوهای ایرانی اسلامی نمایند؟

امروزه فکر و اندیشه و تخصص ایرانی در جای جای جهان زبانزد عام و خاص است و حتی بهترین دانشمندان و پزشکان دنیا ایرانی هستند و یا حداقل در بین دانشمندان و متفکرین دنیا حرفی برای گفتند دارند. پس چگونه است که بعضی از مسئولین ایرانی به دنبال جذب تفکراتی خارجی و نگاه به خارج کشور را در ذهن خود می پرورانند و جوانان داخلی را وقعی نمی گذارند؟

متوجه تقی زاده های این عصر باشیم!! که تلاش می کنند تا به هر طریقی در مقابل شیطان بزرگ آمریکای خبیث و غربیها تسلیم شوند.!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۰۴
محمد رضا فکرجوان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی